Welkom bij onze online klantenservice (FAQ)
Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Dan kun je ook ons contactformulier gebruiken voor meer informatie. Heb je een specifieke vraag en direct onze hulp nodig? Stuur een e-mail naar reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be.
Onderwerpen:
Algemeen
CWT Belgium SPRL /BVBA (CWT)
Maatschappelijke zetel: Kanselarijstraat, 17A
1000 Brussel
BRW: BE 0417 290 040
Ondernemingsnummer (kruispuntbank): 0417.290.040
RPR Brussel
Licentie gegevens: lic. A1028 (Cocof)
CWT handelt steeds als reisbemiddelaar tussen de reiziger en de leverancier van verleende diensten en kan alleen aansprakelijk worden gesteld voor de goede uitvoering van het contract, overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van het contract tot reisbemiddeling redelijkerwijs mag hebben.CWT kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, vertragingen, verlies of diefstal van bezittingen of bagage, onregelmatigheden of speciale gebeurtenissen van welke aard ook, die zich zouden voordoen tijdens de uitvoering van de voorziene diensten.
CWT is verzekerd tegen financieel onvermogen bij MS Amlin.
Je betaalt voor jouw vliegtickets rechtstreeks (per Bancontact/MrCash, iDeal of creditcard) aan CWT. CWT geeft de tickets uit en onderhoudt tevens alle contacten met de klant, per e-mail reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be . Alle vliegticket reservaties vallen onder de garanties van CWT. CWT is aangesloten bij alle toepasselijke branche organisaties zoals de Belgian Travel Organization en IATA.
Dit is een bewuste keuze; op deze manier kunnen we onze klanten sneller en veel beter van dienst zijn. Bijvoorbeeld door direct de juiste specialist in te schakelen voor het beantwoorden van uw vraag. Voor onze klanten geldt dat ze zeer snel een reactie ontvangen met alle informatie. Bovendien kan alle informatie later nog eens rustig worden nagelezen, iets wat telefonisch uiteraard niet mogelijk is. Ook belangrijk: Wij voorkomen hiermee bijvoorbeeld telefonische misverstanden, lange wachttijden of meerdere doorschakelingen.
» Stuur ons gerust een bericht om zelf te ervaren dat onze support snel, vriendelijk en behulpzaam is!
Ik heb een vraag over autohuur
Waar kan ik informatie over verzekeringen vinden
Waar kan ik mij inschrijven voor jullie nieuwsbrief?
De afgelopen dertig jaar is de mobiliteit in Europa enorm toegenomen. Voor miljoenen burgers is reizen normaal geworden, of sterker nog: een recht.
Passagiers hebben een aantal algemeen geldende uitgangspunten nodig, zodat ze zich beter bewust zijn van hun rechten als er iets misgaat tijdens hun reis, ongeacht het vervoermiddel dat ze gebruiken en of de hele reis plaatsvindt binnen een of meerdere lidstaten of de buitengrenzen van de EU overschrijdt.
Alles over de rechten die je als passagier hebt kun je hier lezen.
Alles over zoeken, boeken en onze bevestigingNaar boven ↑
Is alle vluchtinformatie die wordt getoond wel up-to-date?
Kan worden teruggevlogen vanuit / naar een andere plaats dan de oorspronkelijke bestemmingen?
Kan het systeem vluchten op flexibele data zoeken?
Zijn alle in de zoekresultaten aangeven tijden lokale tijden?
Wat betekent de vermelding +1 die soms bij de vluchtgegevens staat vermeld?
Kan/ Mag een zwangere vrouw vliegen?
Wat is het verschil tussen luchthaven- en vertrekbelasting?
Kunnen ook tickets worden geboekt waarmee meerdere bestemmingen worden aangedaan?
Kunnen ook tickets met een stop-over worden geboekt?
Is de transfer tussen verschillende luchthavens in dezelfde stad bij de ticketprijs inbegrepen?
Bij sommige vluchten is het mogelijk dat je jezelf, om over te kunnen stappen op de volgende vlucht van uw reis, dient te verplaatsen naar een andere luchthaven in dezelfde stad. In Londen is dit bijvoorbeeld soms het geval. In het reisschema dat wordt getoond tijdens de boekingsprocedure wordt dit uiteraard wel vermeld. Het boekingssysteem houdt automatisch rekening met de noodzakelijke overstaptijd tussen 2 verschillende luchthavens. De kosten voor de verplaatsing zijn voor rekening van de reiziger en de transfer dient door de reiziger zelf te worden geregeld.
Op de websites van de desbetreffende luchthavens kun je de transfermogelijkheden bekijken.
Kan ik een offerte opvragen via e-mail of telefoon?
Hoe weet ik of mijn reservering in orde is?
Belangrijk : Het kan sporadisch voorkomen dat een boeking in eerste instantie wordt bevestigd met reservatienummer en later toch door de luchtvaartmaatschappij wordt ingetrokken. Dit kan bij voorbeeld gebeuren bij extreme drukte waardoor reserveringssystemen een vlucht ten onrechte akkoord geven. Maar ook in geval van een mismatch tussen het centrale reserveringssysteem en de luchtvaartmaatschappij kan dit zeer incidenteel voorkomen. In dat geval ontvangen wij een annuleringsbericht van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Wij zullen altijd trachten u om te boeken indien er beschikbaarheid is. Als herboeking niet mogelijk is ontvangt u van ons binnen 24 uur bericht en zullen wij uw volledige betaling inclusief alle extra’s terugstorten. U ontvangt uw geld, afhankelijk van uw gekozen betaalvorm, binnen 14 dagen terug, vaak al veel eerder.
Ik heb geen reservatiecode ontvangen. Is mijn reservatie wel door jullie ontvangen?
Kan ik een profiel aanmaken voor toekomstige boekingen?
Tot hoe lang van tevoren kan ik reserveren?
Wij accepteren online boekingen tot 48 uur voor vertrek. Wil je binnen 48 uur voor vertrek nog een reservatie maken dan is dit helaas niet mogelijk.
Reizen met een baby, die tijdens de reis twee jaar wordt?
Mogen kinderen alleen reizen? (Hoe kan ik begeleiding voor minderjarigen aanvragen?)
De volgende gegevens zijn nodig voor deze aanvraag:
– Alle vluchtgegevens, namen zoals in het paspoort, geboortedata en adresgegevens.
– Naam, adres, telefoonnummer wegbrenger én de relatie van de wegbrenger ten opzichte van het kind:
– Naam, adres, telefoonnummer ophaler én de relatie van de ophaler ten opzichte van het kind:
– Welke talen spreekt het kind:
– Benodigde begeleiding: voor, tijdens en na afloop van de vlucht
Kan ik voor meer dan 9 personen boeken?
Bij goedkopevliegtuigtickets.be kun je per boeking voor maximaal 9 volwassenen tegelijk reserveren.
Zijn er restricties voor het reizen van één ouder met zijn / haar kind jonger dan 15 jaar?
Voor sommige landen moeten alle kinderen, ook zuigelingen, een eigen paspoort hebben, tenzij ze een apart visum hebben in het paspoort van de ouders.
Reis je als (één) ouder met (je) minderjarige kinderen, dan dien je:
- De nationaliteit en identiteit van de kinderen aan te kunnen tonen;
- Aan te kunnen tonen dat het jouw kinderen zijn en/of een schriftelijk toestemming hebben van de (achterblijvende) ouder(s) om het kind mee te laten reizen. Uit deze toestemming moet ook de identiteit blijken van degene die het wettig gezag heeft over deze minderjarige(n).
Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten en het is aan jou om voor vertrek na te gaan of de eerder ontvangen informatie intussen niet gewijzigd is.
Als je een niet-Belgische nationaliteit hebt, is het raadzaam om contact op te nemen met de ambassade van het te bezoeken land.
Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen
Kan ik een factuur ontvangen zodat ik de kosten voor de vliegtickets kan declareren?
Wijzigen / AnnulatieNaar boven ↑
Ik heb een vliegticket geboekt. Kan ik nog wijzigen of annuleren?
Bij vliegtickets kun je alleen wijzigen of annuleren als de voorwaarden van de airline dit toelaten voor jouw ticket. In veel gevallen laten de voorwaarden wijzigen en annuleren niet toe. Soms is het wel toegestaan, maar moet je er voor betalen. Als de airline zelf de boeking annuleert of een wijziging doorvoert waarbij je het recht hebt de boeking te annuleren dan ontvang je de kosten van de vliegtickets terug. De oorspronkelijke dossierkosten worden niet terugbetaald. Hiervoor zijn namelijk al werkzaamheden uitgevoerd toen jouw boeking voor het eerst werd verwerkt door CWT, zoals het verwerken van de boeking en de betaling, de ticketuigifte, het bevestigen van de reservatie, het inboeken van de tickets bij de airline etc.
Afkoelingsperiode en herroepingsrecht / verzakingsrecht
De bedenktijd van ten minste veertien kalenderdagen die van toepassing is op overeenkomsten die via internet, telefoon of fax zijn afgesloten, is NIET van toepassing op vervoers-, huisvesting- en recreatiediensten en reizen. Je hebt dus geen recht om, na het maken van de definitieve boeking, alsnog van de aankoop van jouw vliegtickets af te zien. Je kunt de wetgeving steeds nazien in het Wetboek van Economisch Recht:
Artikel VI.47 WER voorziet in de herroepingstermijn van 14 dagen.
Artikel VI.53 WER voorziet in de uitzonderingen, waaronder “de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, vervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien” (onder 12°).
Wijzigen lowcost vliegtickets
Als je een lowcost ticket hebt geboekt (bijvoorbeeld Transavia, TUI fly, Ryanair, Easyjet, Air Arabia) en dat wilt wijzigen dan kun je rechtstreeks contact op nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij. CWT kan lowcost tickets niet wijzigen of annuleren. Lowcost tickets zijn niet-restitueerbaar. Indien een lowcost airline bij grote uitzondering toch annulatie toestaat en kan restitueren maar eist dat wij het ticket annuleren dan is CWT natuurlijk steeds bereid dat te doen. Voor het annuleren van tickets en het verzorgen van de restitutie berekent CWT je € 100 per passagier per restitutie-aanvraag*.
*Deze kosten vervallen als je tijdens het maken van je boeking kiest/hebt gekozen voor ons PREMIUM service pakket.
Wijzigen of annuleren lijnvluchten
Voor het wijzigen en annuleren van tickets van alle maatschappijen (behalve lowcost airlines, zie hierboven) kun je contact opnemen met de helpdesk. Voor het wijzigen of annuleren van tickets berekent CWT kosten, deze staan hieronder vermeld. Als de airline volgens de voorwaarden van je ticket ook wijzigings/annuleringskosten berekent dan worden die hierbij opgeteld. Indien de luchtvaartmaatschappij het ticket zelf wijzigt/ annuleert berekenen wij geen kosten voor onze werkzaamheden.
Administratiekosten bij wijzigen:
€ 40 per passagier per wijziging*
Administratiekosten bij annulering:
€ 100 per passagier per restitutie-aanvraag*
*Deze kosten vervallen als je tijdens het maken van je boeking kiest/hebt gekozen voor ons PREMIUM service pakket.
Naamswijzigingen
Het is in geen geval toegestaan een geboekte passagier te vervangen door een ander persoon. Indien u tijdens de reservatie een typefout heeft gemaakt in de naam van een passagier dan kunt u dat melden. CWT neemt dan namens u contact op met de luchtvaartmaatschappij om na te gaan of zij de fout willen herstellen. Indien zij voor het herstellen van de fout kosten berekenen dan worden deze aan u doorbelast. Voor deze werkzaamheden berekent CWT € 40,- per passagier. Indien de luchtvaartmaatschappij niet toestaat dat de fout wordt hersteld dat kan de passagier reizen op eigen risico (weigering bij incheck is dan mogelijk) óf het ticket annuleren (waarbij de aan het ticket verbonden voorwaarden gelden) en vervolgens een nieuw ticket aanschaffen.
Tot hoe kort voor vertrek kan ik annuleren?
Check een dag voor vertrek je vluchtschema!
IncheckenNaar boven ↑
Hoelang van tevoren moet ik inchecken?
Bij welke incheckbalie moet ik zijn en waar vind ik deze?
Onvoorzien (bijv. gemiste vlucht of staking)Naar boven ↑
Ik heb mijn vlucht gemist, wat nu?
Informatie lowcost airlines Naar boven ↑
Hoe weet ik wat de totaalprijs is (incl. bagagetoeslag en creditcard toeslag)?
Waaruit bestaat de totaalprijs van mijn lowcost airline boeking (oa Ryanair)?
De totaalprijs bestaat derhalve uit de kale vluchtprijs + alle taksen (soms wel meer dan 5 soorten) + optionele extra’s zoals ruimbagage of speedy-boarding. Daarnaast kan de luchtvaartmaatschappij kosten voor de betaling van de boeking berekenen, ook die zijn automatisch al in de prijs inbegrepen en hoef je dus niet zelf toe te voegen. Tenslotte is er soms een systeemtoeslag inbegrepen in de ticketprijs. Deze is maximaal €5,-pp. Deze kosten zijn noodzakelijk om de lowcost airline realtime te kunnen vergelijken met alle andere maatschappijen op jouw route, iets wat rechtstreeks bij de lowcost airline niet mogelijk is!
Je kunt de totaalprijs bij ons gewoon betalen per Bancontact/MrCash, Maestro, iDeal of online bank (allemaal gratis!). Ook creditcardbetaling is mogelijk, aan een geringe toeslag.
Hoe kan ik een ticket van een lowcost maatschappij betalen?
Welke omschrijving staat er op mijn bank- of creditcardafschrift?
Is ruimbagage bij de prijs inbegrepen?
Je kunt voor verschillende lowcostairlines (niet allemaal) tijdens het reserveren aangeven of je ruimbagage wilt meenemen. De kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij.
Wanneer ontvang ik mijn E-ticket?
Kan ik online inchecken bij een lowcost maatschappij?
Check je toch in bij de balie op de luchthaven dan kunnen hier additionele kosten voor berekend worden door de maatschappij.
Kan ik mijn ticket wijzigen en/of annuleren?
Voor de juiste contactgegevens verwijzen wij je naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Ik krijg een foutmelding aan het einde van het boekingsproces, wat nu?
Waar kan ik mijn lowcost boeking bekijken/oproepen?
Security en privacyNaar boven ↑
Hoe gaat goedkopevliegtuigtickets.be om met mijn persoonsgegevens?
Betaal mogelijkhedenNaar boven ↑
Je kunt de vliegtickets die je via goedkopevliegtuigtickets.be boekt steeds gratis afrekenen via Bancontact/Mr Cash, ING Homepay, Belfius Direct, iDeal (voor Nederlanders), Maestro of Paypal. Ook creditcards van Mastercard en Visa zijn meer dan welkom. Voor betalingen per creditcard voeren wij extra werkzaamheden uit in verband met fraudepreventie. Onze klanten worden hierdoor 100% beschermd tegen fraude.
Het systeem accepteert mijn creditcard niet. Hoe kan dat?
Kan ik vliegtickets reserveren voor iemand anders maar toch zelf betalen?
Wanneer wordt mijn creditcard belast?
Moet de voor de boeking gebruikte creditcard worden getoond bij incheck?
Welke omschrijving staat er op mijn bank- of creditcardafschrift?
Zijn reserverings- of administratiekosten restitueerbaar?
Overzicht kostenNaar boven ↑
Klik hier voor een volledig overzicht
Om een optimale service te kunnen blijven bieden worden dossierkostenberekend. Niet alleen de ticketprijzen, maar ook de dossierkosten zijn in bijna alle gevallen het laagst als je ze vergelijkt met collega vliegticketaanbieders op het internet:
Dossierkosten bedragen € 19,50 per persoon en € 35 per boeking. Wij berekenen geen servicekosten.
Wijzigen / annuleren / rerouten / refund aanvraag
Wanneer je jouw tickets mag wijzigen of als je geld terugkrijgt wanneer je annuleert, dan kunnen wij je hierbij helpen (uitgezonderd lowcost airlines, in dat geval dien je rechtstreeks contact op te nemen met de lowcost airline). De kosten die wij hiervoor berekenen zijn als volgt (indien je een Premium servicepakket hebt aangekocht bij je boeking dan vervallen deze kosten):
Administratiekosten bij wijzigen:
€ 40 per passagier per wijziging*
Administratiekosten bij annulering:
€ 100 per passagier per restitutie-aanvraag*
*Deze kosten vervallen als je tijdens het maken van je boeking kiest/hebt gekozen voor ons PREMIUM service pakket. De kosten die de airline berekent worden bij de aangegeven kosten opgeteld.
Voor het wijzigen van de naam van een passagier indien je een spelfout hebt gemaakt (mits naamswijzigingen zijn toegestaan door de airline) berekenen wij € 40,- per passagier.
Bijzondere bagage
Wil je bijzondere bagage meenemen zoals een huisier, een muziekinstrument of sportuitrusting dan kunnen wij daarvoor toestemming vragen bij de airline. Voor het daadwerkelijke vervoer van de bagage berekent de airline jou een toeslag. De hoogte van deze toeslag is per bagage onderdeel en per airline afwijkend. De aanvraag is altijd onder voorbehoud van bevestiging van de luchtvaartmaatschappij. Als de airline toestemming geeft kun je zelf nog bepalen of je akkoord bent met de toeslag die zij berekenen.
Mijn reservatie online beherenNaar boven ↑
Ik wil mijn reservatie online inzien. Kan dat?
Ik heb een vraag over mijn hotelboeking.
Ik heb een vraag over mijn huurauto.
Bagage en preferentiesNaar boven ↑
Wat voor soort bagage mag ik meenemen?
Kan ik ook kofferlabels krijgen?
Hoeveel kilo aan bagage mag ik meenemen + afsluiten van jouw bagage
Op lowcost Airlines vluchten van bijvoorbeeld Ryanair, Easyjet, Transavia en Wizzair is geen ruimbagage inbegrepen in de ticketprijs. Wel kun je in ons boekingssysteem aangeven of je een koffer mee wilt nemen, hiervoor geldt een meerprijs die wij tijdens het boeken tonen.
Voor met name de Verenigde Staten en Canada geldt het zogenaamde “piececoncept”. Als indicatie kun je dan het volgende aanhouden:In het algemeen houden de meeste luchtvaartmaatschappijen aan dat een passagier voor vluchten van en naar de Verenigde Staten en Canada 1 stuk bagage kostenloos mag meenemen, mits deze bagage voldoet aan het maximale gewicht van 23 kg en de maximale afmeting van 158 cm als je lengte, hoogte en breedte bij elkaar optelt. Voor een aantal maatschappijen geldt dat zij (per enkele reis) een toeslag berekenen voor het 2e stuk bagage dat een passagier zou willen meenemen. Er zijn zelfs al airlines waarbij je een toeslag moet betalen voor ieder stuk bagage.
Voor alle bestemmingen geldt voor de handbagage dat je per persoon één stuk handbagage mag meenemen met de maximale afmetingen van 55 cm lang, 35cm hoog en 25cm breed. De handbagage mag maximaal 5 kilo wegen. Wat wij aangeven is een indicatie. Voor bepaalde luchtvaartmaatschappijen en/of routes kunnen uitzonderingen gelden. Voor meer informatie kun je altijd kijken op de website van de airline.
Kan ik mijn huisdier meenemen?
Dit is afhankelijk van de voorwaarden van de airline waarmee je gaat vliegen. Prijsvechters (zoals bijvoorbeeld Ryanair) vervoeren geen dieren. Direct als je een lijnvluchtboeking hebt gemaakt kun je ons een e-mail reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be onder vermelding van jouw reservatiecode. Wij willen dan graag weten om welk soort huisdier het gaat en hebben daarvoor de volgende informatie nodig:
Heeft het dier alle benodigde inentingen?
Wat zijn de afmetingen en het gewicht van de kennel waarin u het dier vervoert (inclusief het gewicht van het dier).?
Wij dienen vervolgens een aanvraag voor je in bij de airline waarmee je gaat vliegen en houden jou op de hoogte van de reactie van de airline.
Een tip:
Indien je zelf niet beschikt over een kennel dan kun je deze ook vaak op de luchthaven kopen maar in de dierenwinkel zijn de kennels meestal goedkoper.
Kan ik mijn frequent flyer nummer doorgeven?
Kan ik mijn sportuitrusting meenemen?
Direct als je een boeking hebt gemaakt kun je ons bellen of een e-mail sturen naar reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be onder vermelding van jouw reservatiecode
Wij willen dan graag weten om welk soort uitrusting het gaat en hebben dan natuurlijk ook de volgende informatie nodig:
* Welke sport betreft het?
* Wat zijn de afmetingen en het gewicht van de uitrusting?
* Wat voor soort uitrusting betreft het?
* Indien er vergunningen nodig zijn (bij wapens etc.) zijn deze ook allemaal in orde?
Wij vragen toestemming aan de airline en vragen hen welke kosten zij berekenen voor het vervoer. Wij geven de kosten dan aan jou door. Jij kunt dan bepalen of je akkoord bent en de boeking wilt laten verwerken. Als je niet akkoord bent kunnen wij de boeking kosteloos voor jou annuleren als je dat wilt.
Ik heb een handicap en zit in een rolstoel. Mag mijn rolstoel mee?
Direct als je een boeking hebt gemaakt kun je ons bellen of een e-mail sturen naar reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be onder vermelding van jouw reservatiecode.
Wij willen dan graag weten om welk soort rolstoel/ handicap het gaat en hebben dan natuurlijk ook de volgende informatie nodig:
* Welke handicap heb je?
* Welke hulp heb je eventueel nodig op de luchthaven en in het vliegtuig?
* Wat zijn de afmetingen en het gewicht van de rolstoel?
* Is de rolstoel inklapbaar?
* Is het een elektrische rolstoel met een droge of natte accu?
Direct als je een boeking hebt gemaakt kun je ons bellen of een e-mail sturen naar reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be onder vermelding van jouw reservatiecode.
Wij willen dan graag weten om welk soort fiets het gaat en hebben dan natuurlijk ook de volgende informatie nodig:
* Wat voor soort fiets betreft het?
* Wat zijn de afmetingen en het gewicht van de fiets?
Wij vragen toestemming aan de airline en vragen hen welke kosten zij berekenen voor het vervoer. Wij geven de kosten dan aan jou door. Jij kunt dan bepalen of je akkoord bent en de boeking wilt laten verwerken. Als je niet akkoord bent kunnen wij de boeking kosteloos voor jou annuleren als je dat wilt.
Wat mag ik meenemen in mijn handbagage?
De huidige regels voor handbagage op alle vliegvelden binnen de Europese Unie zijn:
Vloeistof, gel en spuitbussen mag je alleen meenemen als je ze op de juiste manier verpakt (in een doorzichtige plastic zak) én alleen in kleine hoeveelheden van maximaal 100 milliliter per stuk. Per persoon mag je maar één plastic zak meenemen, deze mag niet groter zijn dan 1 liter en moet hersluitbaar zijn.
Er zijn twee uitzonderingen:
* babyvoeding, die een baby tijdens de vlucht nodig heeft
* medicijnen, die je tijdens een vlucht nodig hebt
Aankopen op de luchthavens en aan boord
Apart aanbieden van je handbagage
Waar zijn deze regels voor nodig?
In alle landen van de Europese Unie gelden dezelfde regels, op alle luchthavens. Dus als je vertrekt of overstapt in de Europese Unie, dan gelden deze regels. In de Verenigde Staten en Canada gelden vergelijkbare regels voor handbagage. En voor landen buiten de Europese Unie kunnen andere regels gelden.
Ik wil een klacht indienen en/of een schadevergoeding vragen
E-tickets (reisbescheiden)Naar boven ↑
Jouw tickets worden binnen 24 uur uitgegeven door CWT. Per 1 juni 2008 is IATA (International Air Transport Association) gestopt met het verwerken van papieren tickets. Dit was de laatste stap in de campagne van IATA om 100% e-ticketing wereldwijd in te voeren. Alle reisbureaus moeten deze IATA-regels naleven. Je krijgt dus geen “ouderwetse” papieren tickets maar je kunt met alleen je paspoort naar de incheckbalie gaan om je instapkaart op te halen. Makkelijker kan niet! Als je online incheckt hoef je ook niet meer naar de incheckbalie maar kun je thuis je boardingpass al printen en direct door de douane gaan op de luchthaven.
Via de website www.viewtrip.com (link opent in een nieuw window) kun je jouw boeking oproepen met jouw reservatiecode en vervolgens de electronische tickets printen van zodra deze werden uitgegeven.
Wat is de procedure als een E-ticket niet mogelijk is?
Is herbevestigen van vliegtickets verplicht?
Kan ik mijn tickets aan iemand anders geven / doorverkopen?
Kan ik alleen de terugreis van een vliegticket gebruiken?
Een deel van de reis is per trein
Bij sommige reisschema’s van luchtvaartmaatschappijen komt het voor dat een deel van het traject per trein zal worden afgelegd (met name voor verre reizen vanaf Antwerpen/Brussel met een overstap in Parijs of Amsterdam). Tijdens de boekingsprocedure en in de e-mailbevestiging van een reservatie wordt dit getoond. We wijzen er op dat het voor het verdere verloop van je reis belangrijk is dat je dit treintraject ook als zodanig gebruikt. Je dient het geboekte traject daadwerkelijk per trein te reizen om problemen / annuleringen op de doorverbinding te voorkomen. Dit treinsegment is inbegrepen in de tickets die je aankoopt. Het elektronische ticket dat je van ons ontvangt is echter niet voldoende om aan boord van deze trein te stappen. Je moet het elektronisch ticket dus nog omruilen voor je trein ticket. Om dit vlot te laten verlopen kun je onderstaande procedure volgen:
- Druk een extra kopie van het elektronische ticket af.
- Het elektronische ticket kun je op de dag van vertrek omruilen bij de International Rail Desk op het treinstation voor een geldig trein ticket.
LET OP!!
Indien je boekt met Air France via Parijs zal je reeds in Brussel-Zuid moeten inchecken aan de Air France balie.
Paspoort, visum, inentingenNaar boven ↑
Ben ik verantwoordelijk voor onze eigen reisdocumenten?
Moeten mijn kinderen een eigen paspoort te hebben?
Is mijn identiteitskaart geldig voor mijn bestemming?
Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?
Heb ik een visum nodig voor de door mij gekozen bestemming?
Via Visumcentrale.be is het ook mogelijk om te checken of je een visum nodig hebt, je kunt de eventuele aanvraag dan meteen online regelen! Klik hier voor meer info.
Heb ik inentingen nodig / zijn inentingen verplicht??
Wat moet ik doen als ik naar de Verenigde Staten ga?
De procedure bestaat uit de volgende 4 stappen:
1. Je vult de aanvraag in
2. Je verstuurt de aanvraag
3. Je ontvangt het aanvraagnummer en slaat dit op
4. Je ontvangt antwoord op de aanvraagWij raden je aan om minstens 72 uur voor vertrek de autorisatie aan te vragen.Uitzonderingen:
Voor passagiers die in de Verenigde Staten een transfer hebben is het niet nodig een adres in de VS op te geven. Voor passagiers die een cruise gaan maken mag het adres bestaan uit “Transit to Cruise Line” met vermelding van de naam van de stad en de staat waar de cruise begint en de naam van het schip.