Kan ik een factuur ontvangen zodat ik de kosten voor de vliegtickets kan declareren?

Ga naar: Kan ik een factuur ontvangen zodat ik de kosten voor de vliegtickets kan declareren?

Onze e-mail bevestiging geldt tevens als factuur. In de e-mailbevestiging(en) die u heeft ontvangen staan alle kosten voor het ticket opgegeven. Daarnaast worden de kosten uiteraard ook nog op het bank- of creditcard afschrift vermeld. Mocht u alsnog een separate factuur willen ontvangen dan is dat geen enkel probleem. Vraag in dat geval per e-mail […]

Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen

Ga naar: Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen

Binnen enkele minuten (doch uiterlijk binnen 1 uur) nadat je een boeking hebt gemaakt heb je de e-mailbevestiging van ons ontvangen met alle gegevens van jouw boeking. Is dat niet het geval, meld het dan: . CWT stuurt de bevestiging graag nog een keer naar je toe.

Zijn er restricties voor het reizen van één ouder met zijn / haar kind jonger dan 15 jaar?

Ga naar: Zijn er restricties voor het reizen van één ouder met zijn / haar kind jonger dan 15 jaar?

Voor sommige landen moeten alle kinderen, ook zuigelingen, een eigen paspoort hebben, tenzij ze een apart visum hebben in het paspoort van de ouders. Reis je als (één) ouder met (je) minderjarige kinderen, dan dien je: De nationaliteit en identiteit van de kinderen aan te kunnen tonen Aan te kunnen tonen dat het jouw kinderen […]

Kan ik voor meer dan 9 personen boeken?

Ga naar: Kan ik voor meer dan 9 personen boeken?

Bij goedkopevliegtuigtickets.be kun je per boeking voor maximaal 9 volwassenen tegelijk reserveren. Het is natuurlijk wel mogelijk om voor meer dan 9 personen te boeken. Je kunt meerdere boekingen maken en telefonisch of via e-mail aangeven dat de boekingen bij elkaar horen. Dit wordt dan handmatig voor je in de boekingen genoteerd. Wanneer je reist […]

Mogen kinderen alleen reizen? (Hoe kan ik begeleiding voor minderjarigen aanvragen?)

Ga naar: Mogen kinderen alleen reizen? (Hoe kan ik begeleiding voor minderjarigen aanvragen?)

Minderjarige kinderen mogen alleen reizen. Let op; dit moet altijd aangevraagd worden bij de luchtvaartmaatschappij. Bij veel lowcost airlines zoals Easyjet, Ryanair en Transavia, is de minimum leeftijd 16 jaar! Zelfs als je al een reservering hebt gemaakt dan kan de luchtvaartmaatschappij de aanvraag (en de boeking) alsnog weigeren. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn […]

Hoe werkt reizen met een baby, die tijdens de reis twee jaar wordt?

Ga naar: Hoe werkt reizen met een baby, die tijdens de reis twee jaar wordt?

Als je gaat reizen met een kind dat tijdens de reis twee jaar zal worden, dien je bij het boeken van de tickets te kiezen voor de optie “kind (2-11 jaar)”. Jouw kind zal dan zowel op de heen- als terugreis een eigen stoel krijgen. Je betaalt dan het kindertarief (mits er voor de betreffende […]

Tot hoe lang van tevoren kan ik reserveren?

Ga naar: Tot hoe lang van tevoren kan ik reserveren?

Wij accepteren online boekingen tot 48 uur voor vertrek. Wil je binnen 48 uur voor vertrek nog een reservatie maken dan is dit helaas niet mogelijk. Deze boekingslimiet is om diverse operationele redenen ingesteld. Vertrekkende vluchten kunt u dus reserveren vanaf 2 dagen tot en met 330 dagen voor vertrek (lijnvluchten). Voor lowcost airlines is […]

Kan ik een profiel aanmaken voor toekomstige boekingen?

Ga naar: Kan ik een profiel aanmaken voor toekomstige boekingen?

Uit veiligheids- en privacy overwegingen bewaren wij geen gegevens van klanten en verzoeken wij je voor iedere boeking jouw persoonlijke gegevens opnieuw in te voeren. Dit voorkomt ook eventuele fouten ten aanzien van verouderde informatie of bijvoorbeeld gewijzigde e-mailadressen.

Wat is mijn reservatiecode?

Ga naar: Wat is mijn reservatiecode?

Jouw reservatiecode staat vermeld op de bevestiging die je via e-mail ontvangt. Je kunt deze code gebruiken voor de communicatie met goedkopevliegtuigtickets.be en om de boeking te kunnen opvragen via internet op https://www.viewtrip.com. De reservatiecode bestaat uit cijfers en letters.

Ik heb geen reservatiecode ontvangen. Is mijn reservatie wel door jullie ontvangen?

Ga naar: Ik heb geen reservatiecode ontvangen. Is mijn reservatie wel door jullie ontvangen?

Als er geen reservatiecode op het scherm is verschenen dan kan het zijn dat de reservatie niet volledig is afgerond. Heb je ook geen e-mail ontvangen dan kan contact worden gezocht via het contactformulier op de website of per e-mail: .

Hoe weet ik of mijn reservering in orde is?

Ga naar: Hoe weet ik of mijn reservering in orde is?

Tijdens het boekingsproces verschijnt er een reservatiecode op het scherm en in ieder geval ook in de e-mailbevestiging die u binnen enkele minuten automatisch van ons ontvangt. De tickets zijn dan geboekt. Alle reserveringen worden na ontvangst door CWT medewerkers gecontroleerd op juistheid en vervolgens per e-mail bevestigd. In deze e-mail staat een overzicht van […]

Kan ik een offerte opvragen via e-mail?

Ga naar: Kan ik een offerte opvragen via e-mail?

Natuurlijk kunnen offertes worden opgevraagd (klik hier voor ons contactformulier), maar het zoeksysteem op de website is sneller én goedkoper! Daarnaast kunt u in onze zoekmachine rustig alle mogelijkheden vergelijken en bijvoorbeeld ook het zoekresultaat naar uzelf mailen om later alsnog de finale boeking te maken.

Kunnen er ook tickets voor een groep worden geboekt?

Ga naar: Kunnen er ook tickets voor een groep worden geboekt?

Jazeker, wij kunnen ook reserveringen voor groepen verzorgen. In het algemeen kan online in onze zoekmachine tot maximaal 9 personen worden geboekt. Daarboven kunnen wij voor u de mogelijkheden bekijken en geven wij u graag advies. Alle informatie om een groepsaanvraag bij ons te doen is vinden als u hier klikt.

Is de transfer tussen verschillende luchthavens in dezelfde stad bij de ticketprijs inbegrepen?

Ga naar: Is de transfer tussen verschillende luchthavens in dezelfde stad bij de ticketprijs inbegrepen?

Bij sommige vluchten is het mogelijk dat je jezelf, om over te kunnen stappen op de volgende vlucht van uw reis, dient te verplaatsen naar een andere luchthaven in dezelfde stad. In Londen is dit bijvoorbeeld soms het geval (Londen heeft meerdere luchthavens zoals Heathrow, Gatwick, City, Luton, Stansted en Southend). In het reisschema dat […]

Kunnen ook tickets met een stop-over worden geboekt?

Ga naar: Kunnen ook tickets met een stop-over worden geboekt?

Hier geldt hetzelfde als bij tickets met meerdere bestemmingen: Op dit moment biedt het zoeksysteem deze optie (nog) niet. Natuurlijk doen wij je graag een offerte toekomen als je ons je aanvraag via e-mail stuurt op of via het contactformulier op de website.

Kan ik ook tickets boeken met meerdere bestemmingen?

Ga naar: Kan ik ook tickets boeken met meerdere bestemmingen?

Op dit moment biedt het zoeksysteem deze optie (nog) niet. Natuurlijk doet CWT je graag een offerte toekomen als je jouw aanvraag via e-mail stuurt op of via het contactformulier op de website.

Wat is het verschil tussen luchthaven- en vertrekbelasting?

Ga naar: Wat is het verschil tussen luchthaven- en vertrekbelasting?

De airline dient een belasting te betalen voor het gebruik van de luchthaven. De airline berekent de belasting door in het ticket. Men noemt dit luchthavenbelasting (kortweg “tax”). Vertrekbelasting is een “belasting” die de plaatselijke overheid belast aan de reiziger. Dit dient de passagier te betalen voordat ingecheckt wordt. Het betreft hier dus eigenlijk geen […]

Kan/ Mag een zwangere vrouw vliegen?

Ga naar: Kan/ Mag een zwangere vrouw vliegen?

Ben je zwanger en wil je met het vliegtuig op reis gaan dan kan dat. Belangrijk hierbij is het aantal weken dat je zwanger bent. Tot 28 weken is vliegen geen probleem, wel is het goed om bij de boeking door te geven dat je zwanger bent zodat de luchtvaartmaatschappij hiervan op de hoogte is. […]

Wat betekent de vermelding +1 die soms bij de vluchtgegevens staat vermeld?

Ga naar: Wat betekent de vermelding +1 die soms bij de vluchtgegevens staat vermeld?

De +1 houdt in dat de betreffende vlucht pas de dag nadat je bent vertrokken aankomt op de plaats van bestemming op de aangegeven lokale tijd!

Zijn alle in de zoekresultaten aangeven tijden lokale tijden?

Ga naar: Zijn alle in de zoekresultaten aangeven tijden lokale tijden?

Alle tijden in de resultaten zijn lokale tijden, dus tijden zoals die op de betreffende bestemming gelden.

Kan ik vluchten op flexibele data zoeken?

Ga naar: Kan ik vluchten op flexibele data zoeken?

Het reserveringssysteem biedt (nog) niet de mogelijkheid om flexibel te zoeken. Je kunt wel, van zodra je de zoekresultaten op je scherm ziet, eenvoudig je zoekopdracht aanpassen via de knop “Wijzig vluchten” aan de bovenzijde van het scherm. Pas je vluchtdata aan en klik op “Zoek opnieuw”. Daarnaast kun je met 1 klik zoeken naar […]

Kan worden teruggevlogen vanuit / naar een andere plaats dan de oorspronkelijke bestemmingen?

Ga naar: Kan worden teruggevlogen vanuit / naar een andere plaats dan de oorspronkelijke bestemmingen?

Dit is mogelijk. Doe eerst een zoekopdracht op onze homepage voor een heen/terugvlucht en kies zodra je de zoekresultaten op je scherm ziet voor “Wijzig Vluchten” bovenaan de pagina (dit is de 2e stap in onze zoekmachine). Je kunt dan de vertrekplaats voor de terugvlucht eenvoudig aanpassen en opnieuw op “Zoek Opnieuw” klikken. Let op: […]

Is alle vluchtinformatie die wordt getoond wel up-to-date?

Ga naar: Is alle vluchtinformatie die wordt getoond wel up-to-date?

Alle vluchtgegevens en de bijbehorende tarieven komen rechtstreeks uit de reserveringssystemen van CWT, lowcost airlines en Travelport (Galileo) en zijn altijd up-to-date en op dat moment beschikbaar om te boeken. Zeer incidenteel kan het voorkomen dat de beschikbaarheid of prijs bij de luchtvaartmaatschappij is uitverkocht op het moment van boeken, dit komt omdat deze reserveringssystemen […]

Top